Opis
Książka stanowi aktualne kompendium wiedzy o agencjach ratingowych.
Wśród zaprezentowanych zagadnień:
geneza ich powstania oraz ewolucja modeli biznesowych;
spektrum oferowanych usług i produktów;
struktura rynku usług ratingowych i uwarunkowania jego zmiany;
regulacje nadzorcze oraz inicjatywy na rzecz deoligopolizacji rynku w Unii Europejskiej i Stanach Zjednoczonych;
metodologie wyznaczania ratingów suwerennych, banków oraz korporacji niefinansowych;
polityka agencji ratingowych w dobie pandemii COVID-19.
Intencją Autorów, oprócz przybliżenia wskazanych powyżej zagadnień, jest kompleksowa prognoza uwarunkowań i kierunków rozwoju rynku agencji ratingowych po kryzysie pandemicznym, ze szczególnym zwróceniem uwagi na kwestię obiektywnej i wyważonej oceny potencjalnych konsekwencji trwania modelu oligopolistycznego z dominującą rolą Wielkiej Trójki"".