Opis
W pracy (wydanie 2 zmienione i rozszerzone) przedstawiono współczesną koncepcję agrobiznesu, czym jest i jaką rolę spełnia w zaspokajaniu potrzeb człowieka. Wyjaśniono również różnicę między agrobiznesem i gospodarką żywnościową. Dokonano aktualizacji zagadnień naukowych oraz informacji z zakresu organizacji agrobiznesu. Rozważania w pracy otwiera rozdział Potrzeby człowieka i miejsce wśród nich produktów agrobiznesu. W kolejnych rozdziałach Czytelnik ma możliwość zapoznania się z:
- powstaniem i rozwojem koncepcji agrobiznesu,
- otoczeniem instytucjonalnym agrobiznesu w Polsce,
- charakterystyką agregatów agrobiznesu: zaopatrzeniem, rolnictwem oraz przetwórstwem i obrotem towarowym,
- nieżywnościową sferą agrobiznesu,
- wybranymi rynkami rolnymi: zbóż, ziemniaków, nasion roślin oleistych, mleka, jaj i zwierząt rzeźnych – zagadnienia nowe.
Rozważania teoretyczne uzupełnione są studiami przemian w poszczególnych dziedzinach agrobiznesu w Polsce. Książka przeznaczona jest dla studentów różnych kierunków studiów, zwłaszcza ekonomicznych, rolniczych, przyrodniczych, dla nauczycieli szkół rolniczych; powinna również zainteresować działaczy gospodarczych, pracowników administracji i kadrę kierowniczą przedsiębiorstw sfery agrobiznesu.