Opis
Książka ukazuje się po decyzji o likwidacji, w czasie „wygaszania” gimnazjum. Zmiana organizacji kształcenia podstawowego nie zmieni problemów, przed którymi stoi dzisiaj uczeń gimnazjum, a potem o rok młodszy uczeń ośmioletniej szkoły podstawowej. Podejmuje ważny i bardzo aktualny problem aktywności ekonomicznej młodzieży. Innowacyjne badania przeprowadzone przez Autorów monografii znakomicie uzupełniają stosunkowo liczne badania aspiracji edukacyjnych i zawodowych, np.: Tadeusza Lewowickiego, Czesława Plewki, Natalii Bednarczyk-Jamy.
Uważam, że szczególną zaletą recenzowanej monografii jest analiza aktywności ekonomicznej uczniów gimnazjów w zmieniających się uwarunkowaniach środowiska życia i kształcenia oraz jej wielka przydatność dla doradztwa zawodowego, edukacji – w tym przygotowania do pracy, rozwoju przedsiębiorczości. Monografia odpowiada na aktualne potrzeby edukacyjne młodzieży, stojącej przed pierwszą decyzją wyboru drogi edukacyjnej, określającą również drogę zawodową.
Dr hab. Henryk Bednarczyk, prof. nadzw.
Uniwersytet Technologiczno-Humanistyczny im. K. Pułaskiego w Radomiu
Instytut Technologii Eksploatacji PIB w Radomiu