Opis
Pozycja kierowana do służb finansowo-księgowych przedsiębiorstw, biur rachunkowych, osób prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą czy jednostek samorządu terytorialnego. W publikacji m. in: jak prawidłowo ustalać wartość początkową środków trwałych, jaki rodzaj amortyzacji wybrać.
Środki trwałe są tym elementem, bez którego żadne przedsiębiorstwo nie może prowadzić swej działalności.. Im większy jest ich udział w ogólnej wartości aktywów, tym większego znaczenia nabiera problematyka prawidłowej ich wyceny nie tylko według prawa bilansowego, ale w szczególności według uregulowań ustaw o podatku dochodowym.
Podstawowa trudność związana jest z wyborem, czy dany wydatek musi stanowić element wartości początkowej środka trwałego, czy też możliwe jest ujęcie go bezpośrednio w kosztach uzyskania przychodu. Także właściwe ustalenie amortyzacji w praktyce może sprawić sporo kłopotów. Jej prawidłowe naliczanie jest jednym warunków właściwego ustalenia wyniku finansowego oraz podstawy opodatkowania. Wynika to z faktu, że obecnie przedsiębiorstwa powszechnie wykorzystują środki trwałe o znacznej wartości. W publikacji Czytelnik znajdzie omówienie najnowszych rozwiązań podatkowych, które pozwalają zaliczyć jednorazowo do kosztów uzyskania przychodów nawet 100.000 zł z tytułu amortyzacji środków trwałych.
Amortyzacja jest więc często najwyższym składnikiem kosztów i nawet stosunkowo niewielkie błędy w jej naliczaniu mogą mieć duży wpływ na wynik.
Z publikacji Czytelnik dowie się:
•Jak prawidłowo ustalać wartość początkową środków trwałych
•Jaki rodzaj amortyzacji wybrać
•Kiedy można zastosować amortyzację jednorazową
•Które odpisy amortyzacyjne nie stanowią kosztów podatkowych
•Jak właściwie rozliczyć likwidację i sprzedaż środków trwałych
Książka jest napisana w przystępny sposób i poparta praktycznymi przykładami.
Publikacja powinna zainteresować służby finansowo-księgowe przedsiębiorstw, biura rachunkowe, osoby prowadzące jednoosobową działalność gospodarczą, jednostki samorządu terytorialnego, jednostki i zakłady budżetowe.