Opis
,,Główny problem naukowy pracy został wybrany bardzo celnie. Nie mieliśmy dotąd w polskim językoznawstwie i szerzej - w polskiej humanistyce takich badań, które ukazywałyby dyskurs tożsamościowy współczesnej młodzieży. Jest to fascynująca tematyka, zważywszy na dynamikę różnych przemian, dokonujących się po roku 1989 w Polsce, które na to poczucie tożsamości oddziałują. Autorka precyzyjnie określiła rozumienie tożsamości przez młodzież według istotnych dla tej grupy wartości. (...)Weryfikuje (...) utarte, często nieprawdziwe przekonania o ,,wypaczonym"" systemie wartości dzisiejszych młodych ludzi. Pokazuje też różnice odnoszące się do rozumienia tożsamości (...) między młodzieżą z poszczególnych środowisk, np. wielkomiejskiej Warszawy i małych miast na Podkarpaciu. (...) Praca ta daje bardzo istotne spostrzeżenia nie tylko dla językoznawców, ale także nauczycieli, psychologów społecznych, socjologów także specjalistów od komunikacji i wizerunku"".Prof. zw. dr hab. Kazimierz Ożóg