Opis
Niniejsza praca jest wyrazem poszukiwań aktualnych zmian społecznych w polskiej pedagogice specjalnej.
Monografia może stanowić wartościową inspirację do przemyśleń i refleksji oraz podejmowania kolejnych inspiracji badawczych i wielu działań praktycznych. Jestem przekonana, że publikacja ta będzie stanowić istotny wkład w rozwój współczesnej pedagogiki specjalnej ze szczególnym uwzględnieniem aktualnych problemów codziennego psychospołecznego funkcjonowania człowieka z niepełnosprawnością.
Recenzowana monografia spełnia wszystkie wymagania, została bardzo solidnie przemyślana i przygotowana z wykorzystaniem bogatego materiału źródłowego i wielu aktualnych opracowań naukowych. Nie znalazłam w niej uchybień mogących obniżyć jej walory pod względem poznawczym. Rekomenduję ją jako wartościową i bardzo potrzebną na rynku pedagogicznym pozycję, wzbogacającą obszary współczesnego określania modelu niepełnosprawności w pedagogice specjalnej.
Z recenzji dr hab. Bernadety Szczupał, prof. ASP