Opis
Profesjonalny poradnik dotyczący tworzenia animacji w filmach rysunkowych, sitcomach, grach komputerowych, reklamach telewizyjnych czy w awangardowych kreskówkach. Książka ukazuje film animowany w różnych jego wymiarach – edukacji, realizacji, produkcji czy relacji zachodzących między rozmaitymi dyscyplinami sztuki, a animację jako narzędzie, dzięki któremu wszystko, co wyobrażalne, staje się możliwe.
Pierwsza część książki skupia się na podstawowych zasadach rządzących procesem animacji: począwszy od poszukiwania inspiracji i zbierania materiałów, poprzez etap przygotowań i dostępne techniki, aż do realizacji przedsięwzięcia. Każdy etap prac jest dokładnie opisany oraz opatrzony wskazówkami dotyczącymi wykorzystania nowych, przystępnych i tanich technologii, usprawniających proces twórczy.
Druga część zgłębia powiązania animacji ze stylami i strategiami narracyjnymi obecnymi w kulturze popularnej. Teoria została połączona z różnorodnymi sposobami jej praktycznego wykorzystania i dodatkowo wsparta analizą filmów: zarówno klasyki, jak i prac współczesnych, stworzonych przez profesjonalnych animatorów, ale także studentów.
Część praktyczna, znajdująca się na końcu książki, zawiera informacje na temat wyboru ścieżki kariery, odpowiedniego przygotowania portfolio oraz struktury przemysłu filmowego – niezbędne dla każdego początkującego twórcy.
Animacja to zbiór elementarnej wiedzy dla adeptów tej dziedziny sztuki, dla studentów i wykładowców uczelni artystycznych i filmowych, chcących poszerzyć swoją wiedzę zawodową, czy po prostu dla wszystkich miłośników filmów animowanych.