Opis
Niniejsza publikacja ma wskazać najczęściej stosowane oraz nowe metody wykorzystywane w badaniach nad komunikowaniem. Wskazuje na zalety i wady każdej metody, pozostawiając czytelnikowi możliwość wyboru najskuteczniejszej drogi realizacji założonych przez niego celów badawczych. Jak widać po przykładach zaprezentowanych w opracowaniu, w naukach o komunikowaniu występuje szeroka gama możliwych przedmiotów do analizy. Przegląd metod ilościowych, jakościowych oraz hybrydowych opiera się między innymi na badaniach dziennikarzy, odbiorców, zawartości mediów, a także dyskursu prowadzonego na ich łamach. W Polsce ciągle brakuje prac dotyczących kwestii warsztatowych, więc ta publikacja ma wypełnić ową lukę i być głosem w dyskusji na temat ważności i poprawności metodologicznej w naukach o komunikowaniu.Niniejsza publikacja ma wskazać najczęściej stosowane oraz nowe metody wykorzystywane w badaniach nad komunikowaniem. Wskazuje na zalety i wady każdej metody, pozostawiając czytelnikowi możliwość wyboru najskuteczniejszej drogi realizacji założonych przez niego celów badawczych. Jak widać po przykładach zaprezentowanych w opracowaniu, w naukach o komunikowaniu występuje szeroka gama możliwych przedmiotów do analizy. Przegląd metod ilościowych, jakościowych oraz hybrydowych opiera się między innymi na badaniach dziennikarzy, odbiorców, zawartości mediów, a także dyskursu prowadzonego na ich łamach. W Polsce ciągle brakuje prac dotyczących kwestii warsztatowych, więc ta publikacja ma wypełnić ową lukę i być głosem w dyskusji na temat ważności i poprawności metodologicznej w naukach o komunikowaniu.