Opis
Badania rynkowe - ważny temat dla wszystkich, których losy zawodowe są jakkolwiek związane z marketingiem, reklamą, mediami czy sprzedażą, a także dla absolwentów i studentów nauk społecznych: socjologii, psychologii, ale również politologii i innych kierunków, w tym nauk ekonomicznych i ścisłych. To z grona tych osób najczęściej wywodzą się badacze rynku - pracownicy instytutów badawczych i firm korzystających z ich usług.Książka ta to poradnik, który podpowiada, jak badania rynkowe wpisują się w kompleksowy proces planowania marketingowego. Pozwoli na wyrobienie sobie zdania co do doboru metod badawczych.Odpowiada też na konkretne pytania, a wśród nich:- Jak badać potencjał rynku i szacować wielkość niszy rynkowej?- Jak wyznaczać elastyczność cenową?- Jak oceniać kondycję marki?- Jakimi sposobami bada się skuteczność reklamy?- Na czym polegają badania mediów?- Jakimi metodami można przeprowadzić te wszystkie rodzaje badań?A co interesującego z badań rynkowych może czerpać tzw. zwykły człowiek, niezwiązany zawodowo z żadną z powyższych dziedzin? Także ten temat został zasygnalizowany w książce. Nie można bowiem pominąć ważnej roli badań politycznych i badań opinii, dostarczających nam wszystkim wiedzy o tzw. klimacie opinii publicznej. Słowem - o badaniach rynkowych mówimy zwięźle, po prostu i po polsku!