Opis
Mroczne śledztwa, paranormalne tajemnice i grupa dzielnych śledczych!
Wciel się w jednego z agentów Biura Śledczego i razem ze swoją grupą ruszaj do Ameryki z lat dwudziestych XX wieku. W Innsmouth, niewielkim miasteczku portowym w stanie Massachusetts, doszło do zdarzenia, które każe sądzić, że zagrożenia, które dwa wieki temu miały zostać wyplenione przez procesy w Salem, wciąż wiszą nad ludzkością. Wy macie zbadać wszystkie sprawy, które w jakiś sposób łączą się z Innsmouth, by rozpoznać, a następnie wyeliminowanie potencjalne zagrożenia.
Biuro Śledcze: Śledztwa w Arkham i inne tajemnice to samodzielna gra kooperacyjna oparta na popularnej serii Sherlock Holmes: Detektyw doradczy, wzbogacona o zupełnie nowe mechanizmy. Podczas zabawy uczestnicy wcielają się w agentów badających poszlaki w Bostonie, Arkham i innych zakątkach mrocznego świata, by rozwiązać 5 podchwytliwych, paranormalnych spraw inspirowanych twórczością H.P. Lovecrafta.
Na czym to polega?
Wcielacie się w agentów przeszkolonych pod kątem nowoczesnych metod śledczych. Dzięki temu cieszycie się w pracy sporą swobodą. W pudełku znajdziecie 5 podchwytliwych spraw, które musicie rozwiązać.
Do każdego śledztwa będziecie podchodzić wyposażeni w szereg komponentów takich jak mapy, gazety czy książki adresowe które zostaną opisane na początku każdego z nich. Uzbrojeni tylko w te przedmioty i własną wyobraźnię będziecie przemierzać ulice Arkham albo Bostonu (a czasem bardziej egzotycznych miejsc) poszukując wskazówek, które pozwolą Wam położyć kres niewyobrażalnym niebezpieczeństwom.
Sama rozgrywka składa się z 2 części: śledztwa i interwencji. W ramach śledztwa gracze próbują zidentyfikować zagrożenia albo rozwiązać jakiś problem, przesłuchując ludzi i prowadząc dochodzenia. Każde takie działanie liczy się jako 1 trop. Liczba tropów, które gracze mogą sprawdzić, jest określona we wprowadzeniu do każdej ze spraw. Gdy się wyczerpie (lub wcześniej, jeśli gracze są gotowi i podejmą taką decyzję), przechodzimy do interwencji. W tym celu uczestnicy wybierają 3 miejsca, w które udadzą się, aby zwalczyć zagrożenie.