Ta książka łączy lekkość biografii z precyzją analizy. Kevin Evers, wieloletni redaktor „Harvard Business Review”, przedstawia Taylor Swift nie jako popową gwiazdę, lecz świadomą architektkę własnego imperium – której decyzje warto analizować tak samo uważnie jak posunięcia Jobsa, Bezosa czy Muska.
Biznesowy geniusz Taylor Swift to studium przypadku dla tych, którzy chcą zrozumieć, jak budować wartość w branży opornej na zmianę, jak projektować ofertę dopasowaną do odbiorcy, reagować na kryzysy bez utraty zaufania i wprowadzać innowacje wtedy, gdy inni się wycofują.
Autor pokazuje m.in.:
w jaki sposób Taylor Swift przewidziała zmiany w modelu dystrybucji muzyki, zanim zrobiły to wytwórnie,
jak stworzyła bezpośredni kanał komunikacji z fanami z pominięciem pośredników,
dlaczego przejęcie praw do katalogu swoich utworów było strategiczną decyzją biznesową,
jak piosenkarka precyzyjnie dostosowuje ofertę produktową do segmentów odbiorców,
w jaki sposób zarządza reputacją, nie oddając narracji mediom.
Oto rzeczowa analiza oparta na narzędziach, które stosują liderzy rynkowi. Żadnego efektu halo – tylko decyzje, działania i ich konsekwencje.
Propozycja dla wszystkich, którzy chcą zobaczyć, jak wygląda skuteczna strategia w praktyce.
Kevin Evers jest starszym redaktorem w „ Harvard Business Review”. Z pasją do kształtowania przełomowych badań i promowania pionierskich idei redagował bestsellery i nagradzane książki – m.in. na temat wysokiej wydajności, kreatywności, innowacji, cyfrowych zakłóceń, marketingu i strategii. Pisał również popularne artykuły na temat nauki o mózgu, hollywoodzkich przebojów kinowych, sztuki perswazji oraz nieprzewidywalności sukcesu.