Opis
Podręcznikskłada się z trzech części. Pierwsza i trzecia odpowiada jednej godzinie w cyklu kształcenia, natomiast druga dwóm godzinom. Podręcznik jest tak skonstruowany, aby w jasny i czytelny sposób pozwalał na realizacje 3 celów ogólnych zawartych w podstawie programowej, dotyczących: ♦ pozyskiwania, przetwarzania i tworzenia informacji;♦ rozumienia i zastosowania nabytej wiedzy do rozwiązywania problemów; ♦ opanowania czynności praktycznych. Podręcznik jest napisany przystępnym językiem. Pozwala uczniowi na samodzielną pracę. Część właściwa zawiera treści nauczania bogato ilustrowane schematami, zdjęciami eksperymentów chemicznych. Treści podano w formie pytań i odpowiedzi, co ma prowokować ucznia do dostrzegania i rozumienia otaczającego świata. W podręczniku zwrócono uwagę na powiązanie omawianych treści z innymi przedmiotami nauczania oraz ze zdobytymi już umiejętnościami i wiadomościami na lekcjach przyrody. Pierwsza część, poświęcona MATERII, obejmuje rozdziały: 1. Chemia - dziedzina wiedzy2. Rodzaje i przemiany materii 3. Wewnętrzna budowa materii4. Wiązania chemiczne5. Reakcje chemiczne. Na ich realizację przewidziano 30 ze 120 godzin edukacyjnych w cyklu kształcenia. Zagadnienia te mogą być realizowane przez 1 rok w wymiarze 1 godziny tygodniowo.