Opis
• Obszerna seria zestawów płyt prezentujących najwspanialsze, najsłynniejsze i najbardziej popularne arcydzieła chóralne zachodniej muzyki.
• Obejmuje ponad 700 lat historii muzyki, od flamandzkich mistrzów Josquina i Ockeghema, przez maestrię Bacha, wdzięk Mozarta, romantyków Brahmsa i Mendelssohna, po XX-wiecznych mistrzów Brittena i Ruttera.
• Pięknie opakowane ze świeżą i inspirującą szatą graficzną, trafiającą w gusta szerokiego kręgu odbiorców.
• Wiele zestawów zostało ponownie opracowanych, tak by oferowały jeszcze więcej za dobrą cenę.
• Wysoce atrakcyjna seria z ogromnym potencjałem na okres bożonarodzeniowy!
Wspaniała kolekcja muzyki obejmująca najpiękniejsze utwory i najznamienitszych kompozytorów XVII-wiecznej Wenecji – tygla muzycznych innowacji i ojczyzny braci Gabrieli, Monteverdiego i Cavalliego.
Kompozytorzy ci wykorzystywali i rozwijali swobodę muzyczną, jaka zapanowała po zastąpieniu systemu harmonicznego chorałów gregoriańskich nową koncepcją skal durowych i molowych, stanowiąc podstawę wszelkiego rozwoju harmoniki. Rezultatem tego był zalew bardzo ekspresyjnej i emocjonalnej muzyki, w której po raz pierwszy kładziono równy nacisk na słowa i muzykę. Monteverdi i Cavalli byli także ludźmi teatru i wiele z ich utworów kościelnych jest przesiąkniętych operowym dramatyzmem.
Zestaw ten pozwala zatopić się w muzyczny świat Wenecji lat 60. XVII wieku. Fascynująca rekonstrukcja Mszy Wielkanocnej Lassusa z utworami liturgicznymi współczesnych kompozytorów pozwala nam wysłuchać mszy tak, jak mogła być odprawiana w tamtych czasach. Całości podróży przez XVII-wieczne weneckie życie muzyczne dopełniają nieszpory Monteverdiego, Gabrieliego, Cavalliego i wielu innych, mniej znanych kompozytorów, a także muzyka skomponowana przez Giovanniego Gabrieliego dla konfraterni św. Rocha – zbiór utworów instrumentalnych i wokalnych odtworzonych w oparciu o relację naocznego świadka.
• „Nieszpory w wydaniu McCreesha w dużej mierze zawdzięczają swój sukces nastrojowi dramatyzmu, osiąganemu poprzez różne efekty przestrzenne, które pozwalają pełnej gamie stylów muzycznych przemawiać czysto i efektywnie, od partii solowych i duetów po apodyktyczną dźwięczność tradycyjnej weneckiej polifonii. Ale oczywiście wyrazy uznania należą się także wykonawcom, którzy przecież również mieli wpływ na misterność rezultatu”. Gramophone, kwiecień 1993 (Venetian Vespers).
• „Słowa Wenecja i splendor zostały stworzone po to, by iść parze, a ostatnie nagranie w wykonaniu Gabrieli Consort and Players pt. „Music for San Rocco” z pewnością pozwala im się spotkać. Gramophone, styczeń 1997.