Chorał w wykonaniu mnichów z tradycyjnego opactwa benedyktyńskiego Notre Dame de Triors we Francji z Niedzieli Trójcy Przenajświętszej oraz 2, 3, 4 i 5 Niedzieli po Zesłaniu Ducha Św. (czyli Niedziele zwykłe od 8. do 11.). Dodatkowo: Adoro te devote oraz antyfona Salve Regina Dodatkowo m. in. antyfona Alma Redemtporis Mater i motet Rorate coeli.
Dołączona do płyty 64-stronicowa książeczka w twardej oprawie, zawiera nuty utworów (neumy), teksty łacińskie oraz przekłady na cztery języki: polski, francuski, angielski i niemiecki. Dodatkowo wzbogacona zdjęciami romańskich i gotyckich kościołów Europy.
Chorał gregoriański jest przede wszystkim śpiewem własnym Kościoła Rzymskiego (Sobór Watykański II). W istocie, magisterium Kościoła, od Piusa X do Soboru Watykańskiego II i dalej przez Jana Pawła II i Benedykta XVI, nawołuje do kultywowania tego śpiewu oraz otwarcia na jego niosące pokój działanie, którego nie sposób doświadczyć we współczesnych celebracjach liturgicznych.
W Kościele chorałowi gregoriańskiemu przysługuje honorowe pierwszeństwo - jako formie modlitwy i jako muzycznej sztuce sakralnej. Jest on wręcz punktem odniesienia przy ocenie wartości innych liturgicznych kompozycji. W oficjalnym piśmie z okazji stulecia tekstu św. Piusa X o chorale gregoriańskim, Jan Paweł II wyszczególnił trzy fundamentalne cechy charakteryzujące muzykę liturgiczną: świętość, piękno i uniwersalność. Obok powyższej myśli Soboru Ojciec Święty zawarł konkluzję: pośród różnych ekspresji muzycznych, które najlepiej spełniają wymogi muzyki sakralnej, a zwłaszcza liturgicznej, śpiew gregoriański zajmuje miejsce szczególne".