Opis
Książka nazywana jest potocznie „biblią coachingu”. Od 1998 roku, gdy ukazało się jej pierwsze wydanie, koncepcja coachingu koaktywnego cieszy się niesłabnącym zainteresowaniem, a jej autorzy – jednocześnie pionierzy tej metody – dostosowują treść kolejnych edycji do stale zmieniających się realiów.
W procesie coachingu koaktywnego coach skupia się na wspieraniu klienta w odkrywaniu jego potencjału i kreatywności, a nie bezpośrednio na problemach czy celach klienta (coachee). Autorzy wyjaśniają, na czym polega proces prowadzący do głębokiej zmiany i opisują, jak można go uruchomić poprzez budowanie relacji partnerskich. W ich wizji umiejętności coachingowe powinni wykorzystywać nie tylko profesjonalni trenerzy, lecz także menedżerowie i nauczyciele, pomagając swoim współpracownikom i podopiecznym w pełni realizować swój potencjał w ramach organizacji.
W najnowszym wydaniu Autorzy przedstawiają:
- najnowszą terminologię coachingową,
- przykłady prowadzonych w różnych kontekstach dialogów pomiędzy coachem i klientem,
- możliwe zastosowania elementów coachingu koaktywnego przez liderów (m.in. przykłady rozmów pomiędzy menedżerem a pracownikiem)
- praktyczne ćwiczenia umożliwiające doskonalenie kompetencji.