Opis
Ostatnia monografia autorstwa prof. Urszuli Paprockiej-Piotrowskiej – Construction du récit dans la communication en langue étrangre łączy refleksję nad akwizycją języka obcego z obserwacją rozwoju kompetencji narracyjnej. Studium o charakterze komparatywnym (język francuski jako obcy a język polski jako obcy) bada kolejne etapy akwizycji ukazując jak stopniowo rozwija sie u uczących się zdolność budowania narracj w języku obcym, typologicznie różnym od języka ojczystego. Praca wskazuje równocześnie na podobieństwa i róznice w budowaniu tzw narracji fikcyjnej (opartej na fikcji) oraz narracji osobistych opartych na doświadczeniu. Cechą wspólną wielu prac autorki jest wnikliwa analiza materiału naracyjnego zebranego w drodze badań empirycznych w terenie (tzw. korpusy zorientowane). Ostatnia praca udostepnia również obszerny korpus produkcji narracyjnych różnego typu, zbudowanych przez polskich uczniów języka francuskiego jako obcego oraz lokutorow francuskojezycznych uczących sie języka polskiego jako obcego.