KSIĄŻKI
ZABAWKI
ART. PAP
GRY
MULTIMEDIA
PROMOCJE
ZDROWIE
DOM I OGRÓD
LEGO
Okładka książki CYBERPRZESTRZEŃ - CZŁOWIEK - EDUKACJA. Dylematy społeczności cyfrowej. Tom 2

CYBERPRZESTRZEŃ - CZŁOWIEK - EDUKACJA. Dylematy społeczności cyfrowej. Tom 2

Wydawca: Impuls
ISBN: 9788378507710
EAN: 9788378507710
oprawa: Miękka
podtytuł: Dylematy społeczności cyfrowej.
format: 16.0x23.5cm
język: polski
liczba stron: 276
rok wydania: 2015
(0) Sprawdź recenzje

Opis

Cyberprzestrzeń – człowiek – edukacja. Dylematy społeczności cyfrowej to książka interdyscyplinarna, łącząca wiedzę pedagogiczną z pogranicza edukacji medialnej i informatycznej oraz profilaktyki, diagnozy i terapii. Analizy treści wskazują nowe zagrożenia, ich różnorodny charakter, wymiar i aspekty. Ma ona jednocześnie walory praktyczne ze względu na ich przydatność dla każdego człowieka korzystającego z najnowszych technologii. W sposób przystępny przedstawia najnowsze pułapki czyhające na każdego z nas, które stają się największym nieuświadomionym wyzwaniem społeczno-wychowawczym w skali globalnej XXI wieku. Książkę adresujemy do środowisk naukowych (nauczycieli akademickich i studentów) związanych nie tylko z naukami humanistycznymi czy społecznymi, ale także medialnymi, informatycznymi i innymi mieszczącymi się na pograniczu tych obszarów. Przydatna może być także dla nauczycieli, pedagogów szkół i placówek oświatowo-wychowawczych, pracowników specjalistycznych instytucji zajmujących się profilaktyką, badaniami zagrożeń cyberprzestrzeni i terapią. Jej odbiorcami mogą być również rodzice i opiekunowie dzieci i młodzieży korzystających z mediów cyfrowych i technologii interaktywnych oraz każda osoba zainteresowana tym nowym obszarem badawczym. Tom składa się z trzech części. Pierwsza z nich, zatytułowana Wyzwania człowieka w cyfrowym świecie, zawiera teksty następujących autorów: Stanisława Juszczyka z Uniwersytetu Śląskiego pt. Analiza wybranych zjawisk i procesów w cyberprzestrzeni, Józefa Bednarka z Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie pt. Wyzwania edukacyjne w kontekście aktywności człowieka w przestrzeni cyfrowej, a także Anny Andrzejewskiej z tej samej uczelni, która charakteryzuje Dylematy funkcjonowania człowieka w wirtualnym świecie. Joanna Kandzia przedstawia Innowacyjne postawy podmiotów procesu kształcenia matematycznego w cyberprzestrzeni, a Miłosz Romaniuk opisuje E-learning na uczelni wyższej na przykładzie Akademii Pedagogiki Specjalnej. Artur Wojno z Uczelni Łazarskiego poświęcił swój tekst próbie nakreślenia modelowego rozwiązania dotyczącego e-learningu akademickiego. Druga część nosi tytuł Społeczno-wychowawcze problemy cyberprzestrzeni. Zamieszczono w niej m.in. teksty Beaty Stachowiak pt. Spostrzeganie przez studentów zagrożeń w obszarze życia osobistego oraz rodzinnego wynikających z rozwoju społeczeństwa informacyjnego oraz Aleksandry Tłuściak-Deliowskiej pt. Bullying versus cyberbullying. Rola uczniów – świadków w analizowanych formach przemocy rówieśniczej. Ponadto Mariusz Samoraj z Wyższej Szkoły Pedagogicznej ZNP w Warszawie odpowiada na pytanie: Czy cyberprzestrzeń zmienia naturę człowieka?, wskazując także obszary zaniepokojeń pedagoga-humanisty. Marcin Musioł przedstawia Implikacje edukacyjne i społeczne wykluczenia cyfrowego dzieci/nastolatków w wieku drugiego etapu edukacyjnego. Izabela Tonkiel (absolwentka Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie) charakteryzuje Cyberspołeczności jako nowe subkultury XXI wieku w kontekście wpływu grup online na kreację tożsamości na podstawie gry World of Warcraft. Roman Solecki z Uniwersytetu Pedagogicznego im. Komisji Edukacji Narodowej przedstawia Funkcjonowanie pokolenia cyfrowego w środowisku rówieśniczym. Praktyka edukacyjna i profilaktyczna to ostatnia część obejmująca teksty z zakresu wychowania, kształcenia, diagnozy, profilaktyki i terapii. Marek Siwicki wskazuje na Manowce bierności fizycznej człowieka zaplątanego w Sieć, natomiast Maria Trzcińska-Król – na Zagrożenia wynikające z użytkowania technologii informacyjnych. Przedmiotem analiz Agnieszki Gołębieskiej-Wesołowskiej jest Realizacja podstawy programowej w kontekście szans i zagrożeń wirtualnego świata – Internetu oraz pracy z uczniem szkoły podstawowej. Wojciech Ronatowicz w swoim artykule charakteryzuje cyberpodwórko w kontekście profilaktyki ryzykownych zachowań seksualnych dzieci, młodzieży i młodych dorosłych w wirtualnym świecie, a Agnieszka Kolek przedstawia diagnozę i konsekwencje psychologiczno-pedagogiczne Zespołu Uzależnienia od Internetu (ZUI) u dzieci, młodzieży i młodych dorosłych.
CENA:
28,00  zł
Cena detaliczna:
38,00 zł
26%
rabatu
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 27,81
Produkt niedostępny
Wpisz e-mail, jeśli chcesz otrzymać powiadomienie o dostępności produktu
Zapisz się na newsletter multiszop.pl
Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych zgodnie z Polityką prywatności oraz na otrzymywanie drogą elektroniczną informacji handlowej od ESSE Sp. z o.o. z siedzibą w Łodzi. Więcej informacji znajdziesz w Regulaminie Newslettera. Administratorem Twoich danych osobowych jest spółka ESSE sp. z o.o. z siedzibą w Łodzi.
rozwiń
Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka
Oczekiwanie na odpowiedź
Oczekiwanie na odpowiedź
Wybierz wariant produktu
Dodaj do koszyka
Anuluj