Opis
Monografia autorstwa Anny Hau w oczywisty sposób przeczy szerzącym się przepowiedniom o rychłym zmierzchu glottodydaktyki jako dyscypliny naukowej. Prawdą jest, że liczba specjalistów decydujących się na uprawianie tej dziedziny wiedzy lingwistycznej ostatnimi czasy wyraźnie zmalała, ale grupę czystych dydaktyków coraz częściej wspomagają zdeklarowani językoznawcy. Specjaliście z zakresu ściśle pojmowanej teorii i praktyki nauczania języków obcych będą jednak niezbędni, dopóki ludzie zechcą języki owe poznawać, opanowywać i stosować w życiu codziennym. A epokę, w której wszyscy mieszkańcy Ziemi będą się posługiwać jednym językiem, trudno byłoby sobie nawet wyobrazić
Inspirację do naukowych rozważań i w konsekwencji podjętej analizy stanowi pytanie o źródła motywacji w nauce języków obcych. Analiza pozwoliła jak słusznie konstatuje Autorka przyjrzeć się wybranemu fragmentowi rzeczywistości z nieco szerszej, bo kulturowo-cywilizacyjnej perspektywy.
Z recenzji dr hab. Haliny Chodurskiej, em. prof. UP