Opis
Zanim zabrzmi pierwszy dzwonek, wielu rodziców zastanawia się, czy ich dziecko dojrzało do rozpoczęcia nauki w szkole. Czy będzie umiało sprostać nowym wymaganiom? Jak mu pomóc w tym przełomowym momencie? A może należałoby przedłużyć mu dzieciństwo? Decyzję o odroczeniu obowiązku szkolnego można podjąć tylko wspólnie z psychologiem i pedagogiem. Zależy ona w dużym stopniu od rozwoju dziecka i jego przygotowania przedszkolnego do nauki. W naszym poradniku rodzice znajdą odpowiedzi na wiele nurtujących pytań, m.in.: Co to jest dojrzałość (gotowość) szkolna dziecka? Jak wcześnie rozpoznać ryzyko dysleksji? Jakie są objawy nadpobudliwości ruchowej, a jakie – silnego zahamowania? Praktyczne rady dla rodziców pięcio- i sześciolatków oraz wychowawców, jak wspomagać rozwój dziecka. Autor opisuje kryteria gotowości szkolnej oraz podstawowe trudności związane z uczeniem się, które napotyka dziecko