Opis
W okresie adolescencji u nastolatków pojawia się fascynacja płcią przeciwną i wraz z nią pierwsze gesty wyrażające zauroczenie, czułość, nierzadko także pierwsze formy aktywności seksualnej. Zajęcia szkolne, a szczególnie lekcje „wychowania do życia w rodzinie”, mogą pomóc uczniom w kształtowaniu postawy odpowiedzialności za podejmowane decyzje i zachowania. W prezentowanej publikacji prawnik i pedagog odpowiadają na pytania: Jak oceniać aktywność seksualną uczniów od strony prawnej? Jakie gesty wyrażające uczucia są dozwolone na terenie szkoły? Rodzice natomiast mają możliwość zapoznania się z istniejącymi przepisami prawnymi, które regulują różne dziedziny życia rodzinnego.
dr Marta Prucnal-Wójcik
Adiunkt w Katedrze Nauk o Rodzinie Wydziału Pedagogicznego Akademii Ignatianum w Krakowie,
absolwentka prawa UJ, autorka artykułów naukowych z dziedziny ochrony praw dziecka. Laureatka
Nagrody im. Stanisława Kutrzeby w dziedzinie ochrony praw człowieka, stypendystka Instytutu Maxa
Plancka Publicznego Prawa Porównawczego i Prawa Międzynarodowego w Heidelbergu. Członek
Komisji Kodyfikacyjnej Prawa Rodzinnego przy Rzeczniku Praw Dziecka RP.
dr Marek Babik
Autor licznych publikacji naukowych z zakresu wychowania seksualnego, twórca i realizator warsztatów, dotyczących tej tematyki, przeznaczonych dla nauczycieli i wychowawców. Pasjonuje się badaniem i opisywaniem problematyki wychowania seksualnego. Szczególnie interesują go tzw. obszary trudne, uznawane jako tabu i z tego względu często przemilczane przez rodziców i wychowawców.
Należy do nich między innymi problematyka seksualności małego dziecka. W swoich opracowaniach obok niezbędnej teorii stara się też kłaść duży nacisk na praktykę, podpowiadając rodzicom proste, ale skuteczne metody wychowawcze.
Prywatnie mąż oraz tata córki i trzech synów.