Opis
Pomysł, by komputery wykorzystywać do generowania inteligentnych rozwiązań, narodził się w zamierzchłych dla informatyki czasach, mniej więcej w połowie XX wieku. Bardzo długo jednak idea ta - z powodu ograniczeń technologicznych - nie mogła wyjść poza rozważania teoretyczne. Dziś osoby zainteresowane uczeniem głębokim są w komfortowej sytuacji: mogą korzystać z ogólnie dostępnych frameworków uczenia głębokiego, sięgać po ogromne zbiory danych, a ponadto wyniki tego rodzaju badań znalazły się w centrum zainteresowania biznesu. Okazuje się, że nawet bez szczególnego przygotowania teoretycznego można budować i udoskonalać potężne modele sieci neuronowych oraz uczenia głębokiego i wdrażać je w konkretnych sytuacjach.
Dzięki tej książce, nawet jeśli nie posiadasz zaawansowanej wiedzy o uczeniu głębokim (oryg. deep learning), zaczniesz szybko tworzyć rozwiązania z tego zakresu. Zamieszczone tu receptury pozwolą Ci sprawnie zaznajomić się z takimi zastosowaniami uczenia głębokiego jak klasyfikacja, generowanie tekstów, obrazów i muzyki. Cennym elementem książki są informacje o rozwiązywaniu problemów z sieciami neuronowymi - testowanie sieci wciąż jest trudnym zagadnieniem. Ponadto znalazły się w niej porady dotyczące pozyskiwania danych niezbędnych do trenowania sieci, a także receptury, dzięki którym łatwiej zacząć użytkować modele w środowiskach produkcyjnych.
Z tej książki dowiesz się, jak:
tworzyć użyteczne aplikacje, które docenią użytkownicy
obliczać podobieństwo tekstów
wizualizować wewnętrzny stan systemu sztucznej inteligencji
napisać usługę odwrotnego wyszukiwania obrazów za pomocą wyuczonych sieci
wykorzystać sieci GAN, autoenkodery i LSTM do generowania ikon
wykrywać style w utworach muzycznych
Uczenie głębokie - rzecz dla kreatywnych filozofów z myszą w dłoni!
O autorze
Douwe Osinga jest doświadczonym inżynierem oprogramowania. Pochodzi z Haarlem w Holandii, do niedawna pracował dla Google w Zurychu, Hajdarabadzie i Sydney. Założył trzy startupy. Jest typowym globtroterem; zawodowo uwielbia wyzwania, które zmuszają go do łączenia technologii i wyników własnej pomysłowości.