Opis
Deutsch. Kognitiv – Emotiv – Kommunikativ (KEK), czyli Niemiecki. Kognitywnie – emotywnie – komunikatywnie to tytuł nieprzypadkowy. Element kognitywny dotyczy w książce rozumienia kultury i społeczeństwa jako pewnego ‚zbioru dyskursywnych wydarzeń’, teksty i dyskursy natomiast jawią się jako specyficzne formy spostrzegania i ‚czytania’ świata, zawierające choćby z tego względu pewien komponent perturbacyjności – nie funkcjonują one zawsze jako ‚światy ujarzmione’, harmonijne, podlegające niczym nie zaburzonej kontynuacji. Element emotywny został wykreowany w pięciu modułach przedstawiających historie młodych ludzi uwikłanych w perturbacyjność przestrzeni. Koncept projektu polegał więc od strony komunikatywno-pragmatycznej na połączeniu operowania językiem niemieckim w obszarze aktualnych dyskursów wokół problemu władzy i przemocy (mowa tu głównie o dzieciach wojny, w tym tzw. nowych wojen, dzieciach-uciekinierach, dzieciach domów dziecka i dzieciach ulicy), zakotwiczeniu indywidualnych historii młodych ludzi w szerszym kontekście teoretycznym, który został podbudowany piktogramami i grafikami, dostarczeniu odpowiednich ‚pól semantycznych’ i przykładów uporządkowanych komentarzy, pomagających budować sensowne i dobrze zorganizowane wypowiedzi w języku niemieckim.
Grupa odbiorcza podręcznika / studium to zaawansowani językowo uczniowie szkół średnich i studenci studiów I i II stopnia germanistyki, lingwistyki stosowanej i europeistyki oraz inne osoby zainteresowane zgłębianiem języka niemieckiego, które nie boją się intelektualnych wyzwań, a kompetencji językowych nie ograniczają wyłącznie do umiejętności przedstawienia się, zamówienia filiżanki kawy w restauracji i opowiedzenia o swoich zainteresowaniach.
Książka w języku niemieckim.