Opis
Zrealizuj swój pomysł na grę i odnieś sukces!
Nawet jeśli rynek gier i aplikacji mobilnych nie prześcignął jeszcze rynku tych produktów dla komputerów osobistych, to wkrótce to zrobi. Miliony użytkowników, przystępne ceny oraz powszechny dostęp do ekranów dotykowych, GPS i internetu — wszystko to sprawia, że gry na iPhone’a czy iPada są często o wiele bardziej atrakcyjne niż ich odpowiedniki przeznaczone na zwykłe komputery.
Najważniejszy jest pomysł na grę. Musi być nowatorski, atrakcyjny i wciągający. Jeśli już go masz, ten przewodnik pokaże Ci, w jaki sposób przejść do utworzenia prawdziwej i-aplikacji. Przedstawiony proces konstruowania rzeczywistej gry pozwoli Ci zdobyć podstawy dotyczące narzędzia Xcode i języka Objective-C. Jednocześnie nauczysz się, jak implementować logikę gry, przygotowywać grafikę i efekty dźwiękowe, a także opracować sztuczną inteligencję dla gracza-komputera. Już wkrótce możesz zdobyć sławę i czerpać z tego wymierne korzyści!
Z tą książką w ręku każdy programista zamieni pomysł na rzeczywisty produkt, gotowy do rozpowszechniania w sklepie iTunes App Store.
Zacznij od prostej gry, wymagającej utworzenia jedynie około dwudziestu wierszy kodu
Zbuduj całkowicie od początku grę w hokeja na stole
Poznaj najlepsze praktyki w zakresie śledzenia wielu dotyków na ekranie
Stwórz animację i przygotuj funkcje wykrywania kolizji
Wykorzystaj niezbędne narzędzia do przygotowania atrakcyjnej grafiki dla gry
Dopracuj fizykę w grze, aby nadać jej większy realizm
Nagraj i przeprowadź edycję efektów dźwiękowych oraz utwórz własną muzykę odtwarzaną w tle
Zaprojektuj gracza-komputer, grającego na różnych poziomach trudności
Zamień pomysł na produkt gotowy do rozpowszechniania w sklepie iTunes App Store!