Opis
Fizyka to dziedzina nauki, bez której współczesny postęp technologiczny praktycznie na dowolnej płaszczyźnie byłby niemożliwy. Potrzeba skutecznej pedagogiki fizyki w dowolnym zakresie, zwłaszcza w ostatnich latach, jest naprawdę ogromna. Wymienić by tu można praktycznie każdą dziedzinę nauki, zaczynając oczywiście od badań podstawowych z zakresu fizyki, biofizyki, fotofizyki, poprzez badania związane z poznaniem przestrzeni kosmicznej przez inżynierię, chemię czy biologię, a kończąc na współczesnej medycynie.
W mojej opinii podręcznik Dydaktyka i pedagogika kognitywistyczna. Zasady ogólne i implementacje w fizyceodpowiada na we współczesne zapotrzebowania rynku z niezwykłą trafnością. Wysoki poziom merytoryczny tej książki, napisanej w bardzo przystępny i nieprawdopodobnie ciekawy sposób, zasługuje na szczególne podkreślenie.
Książkę z powodzeniem można wykorzystać w procesie kształcenia na poziomie podstawowym, szkolnym i akademickim. Wydaje mi się również, że sięgną po nią także przedstawiciele rożnych grup zawodowych.
Fragment recenzji
Co prawda istnieje wiele prac dotyczących pedagogiki kognitywistycznej, jednak niewiele jest pozycji związanych z kognitywistyczną dydaktyką fizyki. Nowością jest przedstawienie zastosowań w nauczaniu na różnym poziomie fizyki i astronomii – wielu metod, środków i strategii dydaktycznych, takich jak: ścieżki, wystawy interaktywne, podręczniki, eksperymenty wspomagane komputerowo, teatr, wykład interaktywny czy też edukacyjne programy i strony internetowe. Praca stanowi nowe, cenne ujęcie problemu zarówno dydaktyki, jak i pedagogiki i odpowiada na aktualne zapotrzebowanie społeczne.
Fragment recenzji