Opis
W drugiej części znajduje się rozdział JAK UCZYĆ? Jeśli nauczanie ma być skuteczne, musi się opierać na stosowaniu różnych metod nauczania, opracowaniu szczegółowego materiału oraz konspektów ważniejszych lekcji, a także poszukiwaniu prostych pomysłów na trudne tematy. Autor podkreśla znaczenie aktywnych metod nauczania (uczenie przez rozwiązywanie zadań, realizowanie grupowych projektów), a także potrzebę korzystania z materiałów źródłowych (multimediów, Internetu) oraz kształtowania wartości (zwłaszcza przy omawianiu zagadnień poświęconych prawnym i społecznym aspektom rozwoju informatyki}.
Dydaktyka jest nie tylko nauką o metodach nauczania, lecz także wiedzą o sztuce nauczania i dlatego fundamentalnym celem tych zajęć staje się uświadomienie nauczycielom, że nie ma jedynego skutecznego modelu nauczania przedmiotów informatycznych. W praktyce okazuje się, że ta sama lekcja w tym samym zespole klasowym prowadzona tymi samymi metodami nauczania w przypadku dwóch różnych nauczycieli będzie zupełnie inna. Każdy z nas - uczących dzieci i młodzież - chce bowiem przekazać coś bardzo osobistego - swoją osobowość, wrażliwość, doświadczenie i wreszcie stosunek do poruszanych na lekcji problemów.