Opis
W 2011 roku Pracownia Języka i Kultury Arabskiej Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu obchodziła 10-lecie istnienia. Z wielką przyjemnością oddajemy w Państwa ręce wydany z tej okazji tom zbiór artykułów poświęconych teoretycznym i praktycznym aspektom nauczania języka arabskiego. Stanowi on w pewnym sensie kontynuację dyskusji rozpoczętej podczas sesji naukowej „Dydaktyka języka arabskiego. Teoria – praktyka – perspektywy”, zorganizowanej przez Pracownię w maju 2012 roku, której celem była wymiana doświadczeń i wyników badań naukowych w zakresie kierunków rozwoju współczesnej lingwistyki oraz jej odniesień do teorii i praktyki nauczania języka arabskiego, aktualnych tendencji w dydaktyce języków obcych, szczególnie języka arabskiego, a także interdyscyplinarności w edukacji obcojęzycznej. Nasi referenci – badacze ze wszystkich działających w Polsce arabistycznych ośrodków glottodydaktycznych – przyjęli także zaproszenie do podzielenia się swoimi refleksjami, wiedzą i doświadczeniami na łamach niniejszej publikacji.