Opis
Dydaktyka retoryki to książka zawierająca refleksje dotyczące praktycznych, teoretycznych i etycznych problemów nauczania retoryki nie tylko w Polsce, ale też w Niemczech, Stanach Zjednoczonych i na Bliskim wschodzie. Obejmuje takie zagadnienia, jak kształtowanie retoryczne prawników, dziennikarzy, kaznodziejów, aktorów i polityków. Szuka odpowiedzi na pytanie, jak uczyć retoryki, by umożliwić nauczanemu istnienie w życiu społecznym jako świadomego uczestnika rozmaitych dyskursów. Niesyty, na tym polu pozostaje jeszcze wiele do zrobienia, mimo że kompetencje retoryczne należą do niezwykle docenianych w życiu naukowym, w działalności dydaktycznej, politycznej, społecznej i biznesowej. Zebrane w tym tomie przemyślenia przysłużą się wszystkim, którzy interesują się retoryką, uczą jej lub będą jej uczyć oraz tym, dla których retoryka jest istotnym wyzwaniem płynącym z dylematów formułowanych i przeżywanych we współczesnym świecie. Dydaktyka retoryki jest trzecim z koeli tomem w serii poświęconej retoryce. Wcześniej ukazały się: Perspektywa polskiej retoryki (2007) i Retoryka i etyka (2009).