Opis
Współczesne miejsce pracy bogate jest w zjawiska osadzone w interakcjach, czyli oddziaływaniu jednych ludzi na drugich. W kontekście wykonywania pracy, która jest dobrem szczególnie cennym w gospodarce jej deficytu, istotna okazuje się wiedza na temat interakcji i konfliktów w zespołach pracowniczych. W tej książce zaprezentowana zostanie specyfika zespołu pracowniczego jako współczesnego podmiotu z perspektywy socjologicznej obserwacji w przedsiębiorstwie motoryzacyjnym. Niezależnie od roli pracownika biura obsługi klienta, klienta czy właściciela przedsiębiorstwa przydatna okazuje się umiejętność szybkiego interpretowania relacji w zespole. Prognozowanie zachowań pracowników, obserwacja i zdolność definiowania problemów pomiędzy przełożonym a zespołem lub współpracownikami stają się cennym źródłem także dla zarządzających motywacją zespołów, kreujących strategię przedsiębiorstw lub organizacji. Biuro obsługi klienta jako podmiot, na którym skupia się autorka tej książki, łączy w sobie interakcje oraz dynamiczne zjawiska w obrębie struktury zespołu. W dzisiejszej rzeczywistości rynkowej zespoły obsługi klienta oferują sprzedaż usług, ale także prowadzą obsługę usług posprzedażnych (reklamacje, serwisy, sprzedaż usług dodatkowych). Wszystko to dokonuje się w kontekście ekonomicznych celów, standardów jakości i zadowolenia klienta z dostępności usług. Z perspektywy interakcji zespoły pracownicze to esencja rytuałów interakcyjnych, które dokonują się w ramach korporacyjnych standardów i relacji wyznaczonych scenariuszami zachowań, które kryją w sobie dramaturgię zasad wyznaczających pozycję jednostki w zespole. Wnioski i konkluzje z tej pracy dedykowane są wszystkim tym, którzy poszukują refleksji nad konfliktami zespołowymi lub szukają wiedzy na temat zjawisk w obszarze zespołów pracowniczych w socjologicznej perspektywie.