Opis
Autorzy zebranych w prezentowanej książce tekstów próbują dyskutować nad możliwymi i realnymi strategiami interwencyjnymi, podejmowanymi w zakresie polityki społecznej i oświatowej, na płaszczyźnie działań instytucjonalnych i środowiskowych, motywowanych rozumiejącym wglądem w źródła i skutki wyzerowania.
Przegląd poruszanej w książce tematyki ukazuje przede wszystkim złożoność, różnorodność i wieloaspektowość możliwej refleksji humanistów nad kategorią pedagogicznego zera. Charakteryzuje ją fundamentalna dla pedagogiki kwestia, jaką jest i było zaangażowanie badacza w problemy, które poddaje analizom i pragnie je wartościowo przekształcić. Wiedza naukowa z tego zakresu współwystępuje więc i jednoczy się z wrażliwością moralną jej Autorów oraz kompetencjami do działalności wspierającej jednostki i społeczności.
Publikacja jest dedykowana prof. dr hab. Krystynie Duraj-Nowakowej z okazji 50. rocznicy pracy naukowo-badawczej.