Opis
Przedstawiona do recenzji książka jest niezwykle cennym i wartościowym opracowaniem []. Autorki w sposób przejrzysty i logiczny, a jednocześnie kompleksowy przedstawiają istotę działań mediacyjnych, które są nowym pojęciem w kontekście procesu uczenia się i nauczania języków obcych, a tym samym rzadko funkcjonującym w świadomości nauczycieli praktyków. Co więcej, zawarte w publikacji tłumaczenia na język polski nowych terminów, jak również deskryptorów działań mediacyjnych czynią książkę jeszcze bardziej cenną, ponieważ wypełniają ważną lukę w polskim piśmiennictwie glottodydaktycznym. Warto też podkreślić, że szczegółowe przedstawienie założeń podejścia ukierunkowanego na działanie wiodącego we współczesnej glottodydaktyce pozwala lepiej zrozumieć założenia działań mediacyjnych, a zwłaszcza ich ewolucję znaczeniową. Niezwykle cenne wydaje się również przedstawienie przykładów zadań mediacyjnych: pokazują one czytelnikowi, w jaki sposób założenia teoretyczne przekładają się na praktykę dydaktyczną, ale także pozwalają zaobserwować nowe tendencje w praktycznym wymiarze procesu kształcenia językowego. z recenzji dr. hab. Radosława Kucharczyka, prof. UW