Opis
Jak wspomagać rozwój umiejętności plastycznych dziecka?
Jak sztuka może ułatwiać dzieciom radzenie sobie z emocjami i wyrażanie ich?
Czego dziecko się uczy poprzez malowanie, rysowanie i rzeźbienie?
W jakim wieku dziecko powinno posiadać odpowiednie umiejętności, by prawidłowo się rozwijać?
Kiedy stosować terapię sztukami plastycznymi?
Adresatami książki są rodzice, nauczyciele plastyki, terapeuci i inne osoby odpowiedzialne za rozwój plastyczny i artystyczny dziecka. Autorka pokazuje, w jaki sposób zainteresować dziecko sztuką, nauczyć odbioru kultury wizualnej i zachęcić je do samodzielnego tworzenia. Części książki przyporządkowane są odpowiednio kolejnym etapom rozwoju młodego człowieka: wiekowi niemowlęcemu, przedszkolnemu, szkolnemu i dorastaniu. W każdym z nich poruszono tematy prawidłowości rozwojowej, aspektów edukacyjnych i zagadnień z zakresu arteterapii. Szczególną uwagę autorka poświęca sposobom, w jaki można zachęcić dzieci do przelania swoich emocji na kartki papieru poprzez rysowanie. Ciekawie ukazuje, w jaki sposób, interpretując prace plastyczne, można rozpoznać, z jakimi problemami w szkole boryka się dziecko, czy nie padło ofiarą przemocy lub wykorzystania, czy może obwinia się za wydarzenia lub wypadki, w których brało udział. Ta książka to źródło ciekawych inspiracji na pracę z dzieckiem, która rozwija jego umiejętności artystyczne.