Opis
W prezentowanym opracowaniu znaleźć można informacje na temat rozwoju małego dziecka i czynników wspomagających ów rozwój, wskaźników ułatwiających poznanie dziecka i jego możliwości, potrzeb dziecka, zabawy, znaczenia przykładu i wzoru zachowań otoczenia dla społecznego rozwoju małego dziecka. Ponadto w książce zamieszczono m.in. program psychostymulacji funkcji percepcyjno-motorycznych u dzieci z zaburzeniami w rozwoju, kwestionariusz do badania umiejętności komunikacyjnych u dzieci z głębszą niepełnosprawnością intelektualną, arkusz zachowania się dziecka w zabawie, przykłady zabawek aktywizujących dziecko, rysowanych wierszyków i zagadek służących do rozwijania funkcji spostrzegania wzrokowego i słuchowego, pamięci, uwagi, wyobraźni, myślenia, mówienia i rozumienia, a także usprawniania rączek. Książka adresowana jest do rodziców (zwłaszcza dzieci ryzyka: wcześniactwo, ryzyka porodowych urazów mózgu, wad genetycznych - Zespół Downa), opiekunów, nauczycieli placówek przedszkolnych i szkolnych, studentów psychologii i pedagogiki (zwłaszcza pedagogiki specjalnej i opiekuńczo-wychowawczej), pracowników domów pomocy społecznej, ośrodków wczesnej interwencji.