Opis
Jest to dwunasty tom serii książek pedagogicznych ""Nauczyciele-Nauczycielom"". Pozycja podzielona jest na trzy części, które różnią się od siebie, a zarazem dopełniają. W pierwszej części ""Istota i ewolucja pojęcia tradycji - dzieci i młodzież w świecie tradycji"", autor Franciszek Ziemski, skupia uwagę na interpretacji pojęcia wielkiej i małej tradycji. Zgodnie z tytułem części drugiej: ""Bogactwo i różnorodność tradycji w kulturze polskiej"", Wiesława Korzeniowska, charakteryzuje różne nurty tradycji, akcentując jej aspekty etnograficzno-przestrzenne, społeczne i religijne. Część trzecia pt. ""Tradycja, obyczaje i obrzędy w edukacji dziecka. Poliestetyczne przestrzenie edukacji"" jest autorstwa Bronisławy Dymary. Autorka uzasadnia, że dziecko może odczuć i zrozumieć tradycję, uczestniczyć w obrzędach i zwyczajach, dzięki twórczej integracji słowa, muzyki, tańca, ruchu i plastyki.