Opis
Peter F. Drucker należy do najbardziej wpływowych teoretyków biznesu i jest uznawany za ojca współczesnego zarządzania. W swoich pracach opisywał, jak godzić kierowanie organizacją z działaniami uwzględniającymi odpowiedzialność społeczną. Podkreślał w nich, że jednym z zadań zarządzania jest umożliwienie pracownikom rozwoju, nie tylko intelektualnego, ale i moralnego.
Filozofia Druckera pozwala na harmonijne łączenie różnych dziedzin nauk ekonomicznych. Autorzy Dziedzictwa Druckera zestawili kluczowe koncepcje Druckera z wymaganiami współczesnej gospodarki, dzięki czemu w książce tej Czytelnik odnajdzie odpowiedzi na najważniejsze kwestie świata biznesu:
- wzajemne oddziaływanie wartości i władzy w firmach
- rynek pracy w gospodarce opartej na wiedzy
- konieczność wprowadzania innowacji w firmie wobec zmian globalnych
- klient w centrum zainteresowania marketingu.
"Książka została napisana przez tych, którzy znali i rozumieli Petera Druckera. Ukazuje jego przemyślenia oraz zasady w postaci, w jakiej uczą się ich przyszli liderzy i menedżerowie, którzy już niedługo zaczną budować naszą przyszłość".
C.W. Pollard, były przewodniczący The Service Master Company
"Ta książka przypomina i odświeża wielki dorobek Petera w dziedzinie najlepszych praktyk zarządzania".
A.G. Lafley, prezes i były dyrektor zarządzający Procter & Gamble
"Peter Drucker jest kimś więcej niż tylko teoretykiem zarządzania. To on położył fundament, na którym wznosi się nasze społeczeństwo. W Dziedzictwie Druckera jego najbliżsi współpracownicy rozbudowują te koncepcje. Ta książka to krok w przyszłość".
B. Buford, prezes The Drucker Institute i założyciel Leadership Network.