Zawiera następujące elementy do wypełnienia:
    Na tytułowej stronie miejsce na wpisanie tytułu i autora realizowanego programu,
    Uwagi dotyczące sposobu wypełniania dziennika  - znaczące wsparcie dla nauczyciela – odniesienie do rozporządzenia z dnia 24.08.2010
    Ramowy rozkład dnia - tylko na jednej stronie bez linijek(brak ograniczenia pola pisania) 
    Dane osobowe dziecka na początku dziennika - strony 4 i 5 oraz strony 6 i 7 (ta druga rozkładówka do wykorzystania w wakacje, nie ma konieczności zakupu na okres wakacji drugiego dziennika) – gwarancja ładu i łatwości odnalezienia informacji oraz chronologii (nauczyciel zaczyna dzień od sprawdzenia obecności) 
    Wykaz obecności dzieci – na początku dziennika (gwarantuje ład w dzienniku i szybkie odszukanie danej strony z wykazu obecności)w rozbiciu na 12 godzin dziennie 
    Dzienny zapis pracy wychowawczo-dydaktycznej zaraz po wykazie obecności dzieci (gwarancja przejrzystości), bez podziałki liniowej oraz bez podziałki ilościowej (dziennik jest uniwersalny dla placówek pracujących w różnym rozmiarze godzin)   
    Arkusz obserwacji dziecka 5- i 6-letniegoz możliwością wykorzystania do pracy z dziećmi 3- i 4-letnimi (mówią o tym „Uwagi dotyczące  wypełniania dziennika”) Wpisy z hospitacjiujęte w czytelną tabelkę