Dziennik jest przeznaczony dla terapeutów i nauczycieli prowadzących zajęcia specjalistyczne i dydaktyczno-wyrównawcze, takie jak:
– korekcyjno-kompensacyjne / terapii pedagogicznej,
– wyrównawcze z poszczególnych przedmiotów,
– gimnastyki korekcyjnej,
– socjoterapii,
– rewalidacji,
– logopedyczne,
– tyflopedagogiczne,
– surdopedagogiczne,
– rehabilitacji,
– dogoterapii,
– arteterapii itp.
Może być także wykorzystywany do dokumentowania społecznych godzin nauczyciela.
Dziennik może być używany w przedszkolach, szkołach podstawowych, gimnazjach, szkołach ponadgimnazjalnych i poradniach psychologiczno-pedagogicznych.
Na kolejne karty dziennika składają się:
 
    Tygodniowy plan zajęć
    Organizacja roku szkolnego
    Program zajęć
    Zapisani uczniowie, podstawowe informacje
    Indywidualne programy terapii , zgoda rodziców na uczęszczanie
    Informacje dotyczące frekwencji i efektów pracy
    Wykaz uczęszczanie uczniów na zajęcia
    Realizacja programu zajęć
    Zestawienie danych dotyczących prowadzonych zajęć
    Kontakty z rodzicami, nauczycielami, pedagogiem szkolnym i innymi specjalistami
    Zadania dodatkowe wykonane przez nauczyciela prowadzącego zajęcia
    Rozliczenie realizacji godzin zajęć pozalekcyjnych w roku szkolnym
    Hospitalizacje, przeglądy dokumentacji
    Notatki
Dziennik przewidziano dla 50 osób.
Dziennik opracowano na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 29 sierpnia 2014 r. w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji (Dz.U. z 2014 r. poz. 1170).