Opis
Niniejszy tom zaliczyć można do tych prac z serii „Edukacja Międzykulturowa”, które wyraźnie odwołują się do zagadnień uwarunkowań właśnie edukacji międzykulturowej, przedstawiają problemy tej edukacji oraz przykłady dobrych praktycznych rozwiązań, przykłady doświadczeń godnych upowszechniania. Dominującymi wątkami w tym zbiorze są zagadnienia udziału szkół w kształtowaniu (się) tożsamości młodych ludzi, środowiskowych uwarunkowań rozwoju, uczenia się, a także kwestie komunikowania się w społecznościach zróżnicowanych kulturowo. Stosunkowo dużo uwagi poświęcono problemom szkolnej i pozaszkolnej praktyki edukacyjnej. Co istotne – w poszczególnych tekstach znaleźć można relacje z własnych doświadczeń i propozycje wzbogacania oraz ulepszania zajęć z szeroko pojmowanej edukacji międzykulturowej.Zagadnieniem, któremu poświęcone zostały odrębne opracowania, jest edukacja Romów i uwarunkowania tej edukacji. W sumie powstał zbiór przedstawiający ważne sprawy współczesnej teorii i praktyki edukacji w ogóle, a edukacji międzykulturowej w szczególności.
Fragment Wprowadzenia