Opis
Książka należy do serii podręczników `Edukacji filozoficznej`, których założeniem jest edukacja filozoficzna pojmowana jako uzupełnienie pozostałych przedmiotów (przede wszystkim języka polskiego i historii, ale także fizyki, matematyki czy biologii). Autorzy traktują filozofię jako kontekst literatury oraz jako pomoc w rozumieniu otaczającego świata. Zachęcają uczniów do samodzielnego zmierzenia się z odwiecznymi problemami filozoficznymi. Omawiane zagadnienia etyczne mogą być także punktem wyjścia dyskusji z uczniami na godzinach wychowawczych. W książkach z serii `Edukacja filozoficzna` więcej jest ćwiczeń niż wykładu, więcej zachęty do własnego wysiłku niż gotowej wiedzy. Każdy rozdział stanowi zarazem gotowy scenariusz lekcji dla nauczyciela niemającego wykształcenia filozoficznego. W ostatnim tomie `Edukacji filozoficznej` głównym obiektem refleksji jest człowiek, wybrane wartości oraz problemy związane z człowieczeństwem, m.in. wolność, odpowiedzialność, sprawiedliwość, komunikacja międzyludzka, funkcjonowanie jednostki we wspólnocie czy sens życia.