Opis
Publikacja przedstawia prawne aspekty spełnienia szczególnego rodzaju świadczenia, które ma postać zbioru danych cyfrowych i jest w całości przekazywane za pomocą środków komunikacji elektronicznej (tzw. świadczenie elektroniczne). Autorka skupiła się na świadczeniach wynikających z umów zawieranych w obrocie profesjonalnym (ang. Business-to-Business, B2B).
W publikacji omówiono m.in.:
- elektroniczną postać świadczenia,
- reguły ustalania czasu i miejsca spełnienia elektronicznego świadczenia,
- umowy elektroniczne,
- świadczenia pieniężne spełniane za pomocą środków komunikacji elektronicznej, w tym zagadnienia związane z pieniądzem elektronicznym,
- dokumenty w postaci elektronicznej (e-faktura, e-pokwitowanie).
Wzrastająca popularność handlu elektronicznego, w tym dotyczącego wyłącznie obrotu dobrami w postaci zdematerializowanej, a także coraz częstsze pojawianie się w praktyce prawniczej zagadnień, związanych z wykonywaniem umów elektronicznych, sprawiają, że publikacja jest cennym źródłem wiedzy zarówno dla prawników, jak i przedsiębiorców kontraktujących w sieci.
Stan prawny: marzec 2012