Opis
BIAŁY SZEJK (SCEICCO BIANCO), 1952
Opowieść o młodej parze, która na miesiąc miodowy udaje się do Rzymu. Kobieta pragnie spotkać aktora, który wcielił się w komiksowego herosa, znanego jako "Biały Szejk".
Kiedy tylko nadarza się okazja, wymyka się z hotelu. Niestety bezpośrednie spotkanie z idolem rozwiewa wszelkie romantyczne wyobrażenie o księciu z bajki. W tym samym czasie, jej mąż spotyka na swojej drodze prostytutkę…
NOCE CABIRII (LE NOTTI DI CABIRIA), 1957
Cabiria to naiwna prostytutka, która zamieszkuje mały domek w biednej rzymskiej dzielnicy. Brzydka i niezbyt rozgarnięta marzy o wielkiej miłości. Na swojej drodze spotyka jednak mężczyzn, którzy bardziej interesują się jej skromnymi oszczędnościami niż nią samą. Pewnego dnia poznaje nieśmiałego księgowego D’Onofrio, który okazuje jej uczucia, jakich wcześniej nie zaznała…
Federico Fellini określił Noce Cabirii jako opowieść o kobiecie, która kocha być zakochana.
Film został nagrodzony Oscarem dla Najlepszego Filmu Nieanglojęzycznego. Za rolę Cabirii, Giulietta Masina otrzymała nagrodę dla Najlepszej Aktorki na MFF w Cannes.
WYWIAD (INTERVISTA), 1986
Fikcyjny dokument rozgrywający się we wnętrzach studia, w którym Fellini pokazany jest podczas kręcenia nowego filmu.
Reżyser przerywa pracę, aby przywitać przybyłą z Japonii ekipę telewizyjną.
Studio odwiedza również, Marcello Mastroianni, ulubiony aktor Felliniego. Jego przybycie przypomina twórcy o Anicie Ekberg, którą postanawiają odwiedzić w jej domu i tam na rozciągniętym płótnie, obejrzeć fragmenty "Słodkiego życia".
"Wywiad" uważany jest dziś za swoisty testament tego oryginalnego twórcy i wizjonera, dla którego kino było snem, a jednocześnie najważniejszym medium odkrywającym świat i człowieka.
W 1987 r. film otrzymał Grand Prix na festiwalu w Cannes (decyzję o nagrodzie przyznano jednogłośnie) oraz na festiwalu w Moskwie.
WYWIAD DO WYWIADU (INTERVIEWS FOR "INTERVISTA"), 2002
Dokument zawiera zdjęcia z planu, wcześniej niepublikowane materiały i ciekawostki z projekcji filmu „Wywiad” na festiwalach w Cannes i Moskwie. Wydarzenia te, komentowane są przez Anitę Ekberg, Marcello Mastroianniego, Sergio Rubbiniego, Nicola Piovaniego, Milo Manarę oraz samego Federico Felliniego.