Opis
Tematem książki jest japońska koncepcja Kaizen oraz jej analiza na podstawie wybranych przykładów z badań własnych. W publikacji ujęto filozofię nie tylko pod kątem teoretycznym, ale również praktycznym. Oparto się na przykładach i na podstawie badań ilościowych, odpowiedziano na kilka kluczowych pytań: Czym jest koncepcja Kaizen? Co oznacza japońska filozofia pracy „dążenia do doskonałości” przedsiębiorstwa? Jaki rodzaj Kaizen wyróżniamy? Czym jest zarządzanie jakością oraz zarządzanie procesem? Czy filozofia opierająca się na „uszczuplaniu” firmy jest skuteczna? Czym różni się od Lean Management? Czy Kaizen może być wykorzystywany jako koncepcja ułatwiająca rozwój osobisty?
Na początku ukazano metodologię badań w świetle teorii, w oparciu o dostępną literaturę przedmiotu. Określono cel i przedmiot badań, problem badawczy oraz hipotezy badawcze, metodę, technikę i narzędzia badawcze oraz miejsce i czas badań własnych. Następnie przytoczono ogólną teorię koncepcji Kaizen, opierając się na dostępnej literaturze. W związku z tym przywołano definicję koncepcji, wymieniono jej rodzaje, przedstawiono ogólnie genezę tego zjawiska oraz uwzględniono przyszłość tejże koncepcji prognozowaną przez naukowców – w oparciu o dostępne wyniki badań własnych przeprowadzonych w wybranych firmach międzynarodowych.
Angelica Pegani – autorka trzech książek, kilkudziesięciu wywiadów oraz artykułów, z wykształcenia dziennikarka radiowa i telewizyjna, menedżer public relations, certyfikowany specjalista ds. reklamy oraz marketingu. Współpracuje z zarządem wydawnictwa HOV Publishing, fundacją Excellence World Foundation oraz UBC Management Group.