Autorski plan, by „odmetaforyzować skrzynkę z narzędziami”, realizowany przy użyciu bardzo szerokiej palety teoretycznych odniesień, znakomicie współgra nie tylko z nurtami kluczowymi dla współczesnych badań mediów, lecz i z kulturoznawczym myśleniem o nauce jako specyficznej formie kultury.
Z recenzji prof. Mirosława Filiciaka
Fiszki w tekturowym pudle jako „medium rezydualne” uruchamiają w książce Aleksandry Kil-Matlak proces krytycznego oglądania pola humanistyki i tradycji kulturoznawczych w obu temporalnych kierunkach: widzimy nie tylko „technokulturową kondycję” dawniejszej refleksji humanistów i ich analogowe laboratoria, ale także „przeszłość przyszłości” – niewyzyskane potencjały społeczno-humanistycznej refleksji lat 70. i 80. ubiegłego wieku.
Z recenzji prof. Tomasza Majewskiego
Aleksandra Kil-Matlak – kulturoznawczyni zainteresowana mediami. Jej doktorat, obroniony na Uniwersytecie Wrocławskim, został wyróżniony II Nagrodą w X Konkursie im. Inki Brodzkiej-Wald, III Nagrodą w konkursie Narodowego Centrum Kultury oraz Nagrodą Prezesa Rady Ministrów. Stypendystka Komisji Fulbrighta na Uniwersytecie Nowojorskim oraz Uniwersytecie Kalifornijskim Santa Barbara (2018). Publikowała m. in. w czasopismach „Teksty Drugie” oraz „Digital Humanities Quarterly”.