Opis
Książka jest obowiązkową lekturą zarówno dla menedżerów zaangażowanych w fuzje i przejęcia, jak i dla konsultantów pomagających skutecznie i w miarę możliwości ,,bezboleśnie"" przeprowadzić te skomplikowane procesy biznesowe. Wielkim atutem książki jest rzetelny przegląd formalno-prawnych uwarunkowań fuzji i przejęć. Jeszcze większym - mnóstwo praktycznych wskazówek odpowiadających - w zwięzły i kompetentny sposób - na pytanie jak zarządzać fuzjami i przejęciami. Jednak zdecydowanie największą zaletą książki jest to, że Autorka poświęciła w niej wiele miejsca ,,miękkim"" aspektom fuzji i przejęć (,,zarządzaniu emocjami"", komunikowaniu zmian, sposobom przezwyciężania oporów, za które odpowiedzialne są różne kultury organizacyjne, sposobom ,,oswajania"" poczucia niepewności itd.). Fakt, iż owe miękkie, psychologiczne i socjologiczne aspekty fuzji i przejęć zostały potraktowane w książce z najwyższą uwagą czyni tę publikację przedsięwzięciem prekursorskim na polskim rynku wydawniczym. prof. dr hab. Rafał Drozdowski, dyrektor Instytut Socjologii Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, prezes zarządu Public Profits, firmy badawczo-doradczej Barbara Rozwadowska jest doktorem nauk ekonomicznych, adiunktem w Wyższej Szkole Bankowej w Poznaniu. Jest też autorką programu Podyplomowego Studium Public Relations; opiekunem merytorycznym specjalizacji komunikacja społeczna. Publikuje artykuły z zakresu marketingu, public relations i komunikacji w prestiżowych periodykach. Utrzymuje liczne kontakty z praktyką - prowadzi badania rynku, szkolenia w renomowanych firmach. Jest konsultantką wartościowych i ważnych projektów.