Opis
Niewiele fuzji i przejęć kończy się sukcesem. Dlaczego? Czy to kwestia różnic pomiędzy organizacjami, sposobami pracy lub mentalnością pracowników? A może menedżerowie kierujący procesem połączenia źle pojmują cele tych działań? Fuzja lub przejęcie to nie tylko kumulacja aktywów -- to także kwestie finansowe, strategiczne i personalne. Bardzo istotne są tu odpowiednia wycena przejmowanego przedsiębiorstwa, obsadzanie nowych stanowisk i motywowanie pracowników dwóch firm do wspólnego działania. Aby proces integracji przyniósł odpowiednie korzyści, należy go właściwie i odpowiednio wcześnie zaplanować.
Niniejsza książka jest zbiorem artykułów poświęconych łączeniu i przejmowaniu firm. Ukazały się one w Harvard Business Review -- cenionym przez menedżerów, naukowców i przedsiębiorców czasopiśmie wydawanym przez jeden z najbardziej prestiżowych uniwersytetów na świecie. Autorami artykułów są uznani fachowcy z dziedziny zarządzania i strategii. W swoich artykułach opisują zasady określania wartości przejmowanych firm, wyboru sposobu rozliczenia transakcji, doboru odpowiednich ludzi na nowe stanowiska i integrowania firm w taki sposób, aby można było wykorzystać ich najlepsze cechy.
Opłacalność fuzji i przejęć
Etapy przejmowania firmy
Kalkulacja wartości firmy i wybór formy płatności
Niwelowanie różnic pomiędzy firmami
Usuwanie zbędnych stanowisk pracy
Dobór personelu
Korzystanie z usług "menedżerów do zadań specjalnych"
Książki z serii Harvard Business Review powinny stać się lekturą obowiązkową dla ambitnych pracowników każdej organizacji na świecie.