Opis
Aby odnieść sukces w dzisiejszej konkurencyjnej gospodarce globalnej, organizacje muszą działać bardziej efektywnie i rentownie niż kiedykolwiek wcześniej. Kształcenie ludzi posiadających umiejętność rozwiązywania problemów, zwiększanie produktywności, poprawa jakości i ograniczanie marnotrawstwa to istotne czynniki sukcesu. Ten pionierski przewodnik przedstawia sprawdzone strategie prowadzące do urzeczywistnienia tych celów.Drugie wydanie niezwykłej książki Gemba kaizen, to długo oczekiwana, kompleksowo zaktualizowana wersja precyzyjnego opracowania, które omawia zasady stosowania japońskiej filozofii biznesu, ciągłego doskonalenia i innowacji w zakresie procesów - czyli kaizen - w obszarze o zasadniczym znaczeniu z punktu widzenia wyników firmy. Chodzi o obszar, w którym podejmowane są kluczowe działania, czyli o gemba. Umożliwia to sprawne wdrażanie ekonomicznych, stopniowych udoskonaleń w najważniejszych procesach biznesowych. Autorem tego innowacyjnego przewodnika, odwołującego się do setek historii sukcesu gemba kaizen w różnych miejscach na całym świecie i w różnych branżach, jest renomowany ekspert w dziedzinie zarządzania jakością, który przedstawił ideę kaizen światu anglojęzycznemu. Przytoczone przykłady pokazują, w jaki sposób można z powodzeniem obniżać koszty, poprawiać jakość i podnosić poziom zadowolenia klienta. To kompleksowe opracowanie szczegółowo omawia kluczowe zagadnienia gemba kaizen, takie jak: Jakość, koszt i dostawa w obrębie gemba. Pięć kroków organizacji miejsca pracy. Rozpoznawanie i eliminacja muda, czyli działań niegenerujących wartości dodanej. Zarządzanie wizualne. Rola kierowników w środowisku pracy zorganizowanym zgodnie z zasadą lean. Rola i zakres odpowiedzialności menedżerów gemba, jeżeli chodzi o utrzymywanie wysokich wyników. Zarządzanie JIT i TFM. Rola dyrektora generalnego w przewodzeniu kulturze kaizen. Analizując metody przedstawione w Gemba kaizen. Wydanie drugie, dochodzi się do wniosku, że koncentracja na wdrażaniu kaizen (czyli na stopniowej i ciągłej poprawie) w obrębie gemba (czyli w miejscu pracy) stwarza szansę odkrycia zupełnie wyjątkowych możliwości w zakresie budowania sukcesu i rentowności organizacji.