Opis
Podręcznik przygotowany przez hiszpańsko-polski zespół autorów. W pełni dostosowany do wymogów nowej podstawy programowej dla szkół podstawowych zgodnie z reformą z roku 2017.
Poziom podręcznika: A1 Cechy podręcznika:
-podręcznik oparty na silnym impulsie wizualnym posługujący się językiem obrazu tak bliskim dziś młodemu pokoleniu
Z przejrzysta struktura każdego rozdziału
-łagodna progresja leksykalno-gramatyczna zapewniająca harmonijny rozwój wszystkich sprawności językowych
-wyraźny cel pracy językowej nauczyciela
– budowanie sprawnej komunikacji uczniów w sytuacjach życia codziennego zgodnie z wymogami nowej podstawy programowej
– reforma 2017
- konsekwentna realizacja kluczowych kompetencji XXI wieku
– komunikacja, kooperacja, kreatywność, krytyczne myślenie.
Budowa podręcznika:
-sześć rozdziałów o stałym układzie z klarownie określonymi celami lekcji
– W tym rozdziale poznasz + jednostka wprowadzająca do podręcznika
– pierwszy kontakt z językiem hiszpańskim: Unidad 0
-system piktogramów prowadzących nauczyciela i ucznia przez każdy rozdział podręcznika, których celem jest wyraźne określenie rozwijanych sprawności językowych u uczniów
– zadania rozwijające rozumienie tekstu czytanego, zadania rozwijające sprawność reagowania językowego, zadania rozwijające rozumienie tekstu słuchanego, zadania rozwijające sprawność pisania, jak i zadania rozwijające sprawność mówienia + winietki zawierające wskazówki i informacje pomocne w nauce języka hiszpańskiego, objaśniające zagadnienia gramatyczne oraz winietki prowadzące uczniów przez trening poprawnej hiszpańskiej wymowy oraz ortografię
-nowoczesna, angażująca uczniów szata graficzna służy wprowadzeniu nowego słownictwa oraz interakcji językowej między obrazem a tekstem
– każdy rozdział zawiera zadania leksykalne oparte na przyporządkowaniu słów ich obrazom, także z możliwością ich odsłuchania
– ćwiczenie poprawnej wymowy/fonetyka języka hiszpańskiego – wizualizacja poznawanej leksyki, sekcja: Palabras, palabras…
-silny nacisk na komunikację
– praca z dialogami, przetwarzanie między tekstem słyszanym a pisanym, pisanym a mówionym
– praca w parach, praca indywidualna, sekcja: Espanol en acción
-teksty kulturo i realioznawcze odnoszące się do świata hiszpańskojęzycznego, sekcja: !Qué interesante! + moduł: Fiestas pod koniec podręcznika zawierający opisy najważniejszych dni świątecznych w krajach języka hiszpańskiego
-praca projektowa w każdym rozdziale, także w odniesieniu do poszukiwania informacji w internecie, sekcja: Mi proyecto
-prosta i czytelna prezentacja gramatyki pod koniec każdego rozdziału
– ujęcie tabelaryczne z wykorzystaniem kontrastu kolorem przy wyjaśnianiu treści zagadnień gramatycznych
– sekcja: Mis apuntes de gramática
-przejrzysty słowniczek tematyczny w każdym rozdziale. sekcja: Mi primer diccionario
-zamknięcie każdego rozdziału powtórkowymi zadaniami leksykalno-gramatycznymi w ujęciu komunikacyjnym, sprawdzającymi realizację celów językowych danego rozdziału, sekcja: Repasamos -samoocena, sekcja: Autoevaluación.