Opis
Prezentowany podręcznik zawiera treści zaczerpnięte z geografii społeczno-ekonomicznej, w układzie zgodnym z programem nauczania geografii (oprac. F. Plit, Z. Podgórski, W. Marszelewski, M.K. Szmigiel, numer dopuszczenia DKOS-40150-38/02,zamieszczonym w publikacji ""Geografia. Kształcenie w zakresie rozszerzonym. Część 1. Poradnik dla nauczyciela i program nauczania w liceum ogólnokształcącym"") oraz założeniami dydaktyki geografii. O wysokich walorach podręcznika decyduje zarówno jego zgodność z logiczną i spójną koncepcją kształcenia, zawartą w programie nauczania, jak i zdolność do wypełnienia wszystkich funkcji dydaktycznych wymaganych od podręcznika stosowanego we współczesnej szkole. Książka inspiruje uczniów do samodzielnego zdobywania wiedzy. Umożliwia pełne zrozumienie charakteru i dynamiki zjawisk oraz procesów społeczno-gospodarczych, które zachodzą w środowisku rozpatrywanym w skali regionu, kraju i świata. Wszechstronnie egzemplifikuje relacje człowiek-środowisko i integruje wiedzę niezbędną w dalszym kształceniu oraz przydatną w życiu codziennym. Oprócz podstawowych pojęć i terminów naukowych, zawiera usystematyzowany materiał nauczania z geografii, którego opanowanie gwarantuje pomyślne zadanie egzaminu maturalnego i podjęcie nauki na studiach wyższych. Podręcznik został opracowany z uwzględnieniem najnowszych wyników badań naukowych. Porusza wiele tematów, w tym z zakresu geografii medycznej, które do tej pory nie były omawiane w liceum ogólnokształcącym. Niewątpliwą jego zaletą są wyjaśnienia nowych terminów i dodatkowe informacje umieszczone na marginesach. Istotną cechą jest także głęboko przemyślana i wyważonarelacja między tekstami a komponentami pozatekstowymi. Bogata szata graficzna: fotografie, rysunki, mapy oraz tabele, zestawy zadań i wskazówki ułatwiają opanowanie zakresu wiedzy objętego programem nauczania. Doskonaleniu umiejętności uczniów dobrze służą warsztaty dotyczące własnego regionu. Pozwalają na interesujące i skuteczne kierowanie procesem nauczania - uczenia się geografii na lekcjach oraz na późniejsze, już w pełni samodzielne pogłębianie wiadomości. Nakońcu podręcznika zamieszczono polsko-angielski słowniczek terminów geograficznych.