Opis
Podręcznik ,,Geografia. Po prostu"" przeznaczony dla szkół ponadgimnazjalnych realizuje treści nowej podstawy programowej. Materiał nauczania został ujęty w czterech działach tematycznych: 1. Problemy społeczne świata; 2. Współczesne procesy regionalne i globalne; 3. Zmiany gospodarcze we współczesnym świecie; 4. Zrównoważony rozwójNajwiększe zalety podręcznika: Czytelny i logiczny układ treści - każda lekcja otwarta listą zagadnień do omówienia, a główny tok wykładu zamknięte przez podsumowanie oraz zadania sprawdzające Połączenie metody problemowej i klasycznej - możliwość omówienia każdego tematu na dwa sposoby: tradycyjnie, korzystając z głównej treści lekcji lub metodą problemową, analizując materiały źródłowe Polecenia sprawdzające realizację najważniejszych wymagań podstawy programowej i kształcących myślenie naukowe Różnorodne typy zadań i metody analiz - dyskusje, wywiady, inscenizacje, projekty Nowoczesna szata graficzna - atrakcyjne infografiki, duża liczba zdjęć oraz różnego rodzaju map, schematów i wykresów Przystępne, schematyczne podsumowania działów z zadaniami sprawdzającymi typu egzaminacyjnego Klarowny, komunikatywny językPodręcznik ,,Geografia. Po prostu"" jest uniwersalny - każdy temat można zrealizować metodą klasyczną (wykład) lub problemową, w zależności od upodobań nauczyciela oraz możliwości uczniów. Każda lekcja jest poprzedzona pytaniem problemowym, na które można odpowiedzieć po przeprowadzeniu analizy materiału źródłowego oraz sformułowaniu i weryfikacji hipotez. Wykorzystując główną treść lekcji, można też przeprowadzić klasyczny wykład.W każdym rozdziale, oprócz głównego tekstu, który omawia temat lekcji, pojawiają się teksty towarzyszące - służą one pogłębieniu lub utrwaleniu wiadomości i umiejętności oraz realizacji najważniejszych założeń podstawy programowej (ciekawostki oraz polecenia dotyczące poszukiwania informacji w różnych źródłach). Nowocześnie zaprojektowane mapy, schematy i wykresy pozwalają nauczycielowi omawiać skomplikowane zagadnienia bez konieczności przynoszenia własnych pomocy oraz uczą analizowania danych, a także krytycznego podejścia do informacji prezentowanych w prasie telewizji i internecie.Na końcu każdej lekcji znajduje się blok podsumowujący i sprawdzający nabyte umiejętności. Znaleźć tu można podsumowanie najważniejszych informacji, listę umiejętności, którymi należy się wykazać po opanowaniu materiału danej lekcji, a także zadania otwarte oraz polecenia dotyczące wyrażania własnych opinii, realizacji projektów naukowych. Każdy dział jest zakończony schematycznym podsumowaniem z zadaniami sprawdzającymi typu egzaminacyjnego.