Opis
Książka stanowi próbę pokazania wynikających z lokalizacji i mających wpływ na lokalizację podmiotów gospodarczych jej lokalnych uwarunkowań i implikacji. Pokazano, jak przebiega zderzenie globalnych inwestorów z realiami lokalnych gospodarek i społeczności. Autorzy opisują, jak lokalne uwarunkowania kulturowe stają się same w sobie czynnikami lokalizacji przedsiębiorstw, jak transformują pozostałe czynniki lokalizacji, jak wpływają na percepcję wynikających z nich korzyści przez odmiennych kulturowo inwestorów oraz jak ewoluują pod wpływem kontaktów z zagranicznymi inwestorami i podążającymi za nimi ekspatami. Nawiązują do formowania się globalnego rynku lokalizacji, na którym zgłaszany przez globalne firmy popyt na lokalne miejsca lokalizacji zderza się z podażą oferowanych przez lokalne społeczności miejsc lokalizacji traktowanych jako swoiste produkty lokalizacyjne, którymi stają się kraje, ich regiony różnej skali geograficznej, miasta i sektory narodowych gospodarek. Zwracają przy tym szczególną uwagę na kwestię atrakcyjności tych produktów lokalizacyjnych determinującą ich konkurencyjność. Analizują źródła przewagi konkurencyjnej lokalnych produktów lokalizacyjnych i proces jej dyskontowania przez interesariuszy procesu lokalizacji przedsiębiorstw dokonywanej w warunkach globalizacji oraz presji na zrównoważony ekologicznie i społecznie rozwój lokalny.