Kto zwycięży w serii nieprawdopodobnych pojedynków?
Kto liczy na palcach: Potwór Frankensteina czy Babcia? Kto je kiwi w skórce: Beyonc czy Darth Vader? A co najważniejsze czy potrafisz trafnie wytypować zwycięzcę w tak szalonych kategoriach?
Champions! to zwariowana gra imprezowa, w której staramy się wskazać, kto zostanie czempionem turnieju, odgadując, na kogo mogą zagłosować nasi znajomi. W każdej rundzie 8 postaci zmierzy się w serii nieprawdopodobnych pojedynków. Za każdym razem głosujecie na zawodnika, który Waszym zdaniem wygra, a następnie sprawdzacie wynik. Kto utrzyma się w grze do końca? To zależy od Ciebie!
Na czym to polega?
Rozgrywka składa się z 2 rund, które są osobnymi turniejami.
- Rundę rozpoczynamy od przygotowania drabinki turniejowej. Gracze wpisują imiona zawodników (to mogą być fikcyjne postacie, rzeczywiste gwiazdy, a nawet inne osoby siedzące przy stole) na specjalnych kafelkach, które następnie mieszamy. Losujemy i wykładamy 7 kart pojedynków, a następnie dodajemy do nich zawodników.
- Analizując układ na drabince, możliwe układy w półfinałach i finale, a także przewidywane typowania przeciwników, każdy z graczy obstawia zwycięzcę całej rozgrywki. Imię naszego czempiona zapisujemy na specjalnym polu swojej planszetki, a następnie odwracamy ją.
- Pojedynki w turnieju rozpatrujemy pojedynczo. Za każdym razem gracze głosują za pomocą specjalnych kart w kolorach odpowiadających zawodnikom. Zwycięża ta postać, która otrzymała więcej głosów, a osoby, które na nią głosowały, otrzymują dodatkowe punkty.
- Po rozpatrzeniu ćwierćfinałów ich zwycięzcy przechodzą do półfinału, a zabawa toczy się dalej. Gdy finał się zakończy i poznamy imię czempiona, sprawdzamy, kto poprawnie go wytypował, przyznajemy punkty i przechodzimy do drugiej rundy.
Zwycięży osoba, która po dwóch rundach będzie miała najwięcej punktów z typowania i głosów.
Dlaczego pokochasz tę grę?
- Champions! to idealna gra imprezowa: ma minimum zasad, można ją w pełni dopasować do wiedzy i możliwości graczy i jest pełna zwariowanego humoru.
- Abstrakcyjne kategorie zmuszają uczestników do nieszablonowego myślenia.
- Konieczność przewidywania, na kogo postawią przeciwnicy i wspólna dyskusja o podjętych decyzjach jeszcze bardziej zbliżają graczy i pozwalają lepiej się poznać.